(Sistem ini adalah untuk capaian dalaman sahaja. Sila klik pada nama sistem untuk capaian.)

  • Emel Rasmi
    Emel rasmi bagi warga kerja di bawah Pentadbiran Kerajaan Negeri Sembilan Darul Khusus

  • Sistem e-Punch Card
    Bertujuan untuk merekod dan menyediakan rujukan secara berpusat bagi tujuan pelaporan dan pemantauan kehadiran kakitangan.

  • e-Gerak
    Bertujuan untuk merekodkan pergerakan pegawai dan kakitangan Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan.

  • Sistem Log Latihan
    Dibina bagi memudahkan kakitangan kerajaan menyemak kehadiran kursus dan mencetak laporan dengan lebih efisien. Sistem ini adalah selaras dengan kehendak kerajaan bagi mewujudkan penyampaian dan penyimpanan maklumat yang lebih berteknologi dan selamat searus dengan pembangunan teknologi semasa.

  • Sistem eTrack
    Dokumen Undang-undang Kecil PBT dibangunkan bertujuan untuk memantau status proses penggubalan dan pewartaan undang-undang kecil Pihak Berkuasa Tempatan Negeri Sembilan (UUK PBTNS)

  • eHelpdesk (Wisma Negeri sahaja)
    digunakan oleh Unit Pengurusan Teknologi Maklumat, Pejabat SUKNS dalam menguruskan aduan kerosakan dan penyelenggaraan barangan ICT.

  • ePROFED
    Merupakan sebuah sistem aplikasi yang dibangunkan bagi melaksanakan aktiviti menerima, menyimpan, menganalisa dan menghasilkan laporan pembangunan projek fizikal di bawah seliaan Unit Kerajaan Tempatan (UKT). Sistem ini mampu memantau perkembangan projek dengan tepat dan cepat serta menghasilkan laporan secara 'real time'

  • Dana Menteri Besar
    Dibangunkan untuk kegunaan Pejabat Menteri Besar Negeri Sembilan bagi melancarkan pengurusan sumbangan atau bantuan dana daripada Menteri Besar Negeri Sembilan.

  • Pemantauan Pengurusan Aset
    Sistem aplikasi ini dibangunkan bagi membantu pihak pentadbiran Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan Darul Khusus, dalam usaha memantau, menyelia dan menyelenggara pengurusan Aset Alih / Stor.

  • Sistem Jaringan Keselamatan Sosial (JKS) Versi 2.0
    Merupakan sistem online yang berfungsi menyimpan dan menyelaras data penerima bantuan di Negeri Sembilan yang disalurkan melalui pelbagai agensi terlibat. Agensi berkenaan adalah Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Sembilan (JKMNS), Majlis Agama Islam (MAINS) dan Jabatan Kemajuan Orang Asli Negeri Sembilan (JAKOA).

  • Sistem MyMeeting
    Merupakan satu sistem pengurusan mesyuarat yang komprehensif dengan ciri-ciri menyediakan senarai semak persediaan mesyuarat, pengurusan kehadiran ahli mesyuarat, kemasukan minit mesyuarat secara online dan lain-lain.

  • Sistem 1Daftar
    Migunakan untuk tujuan pendaftaran acara yang dianjurkan oleh unit-unit Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan.

  • Sistem Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (eJ3K)
    Berfungsi menyimpan dan memantau maklumat Pengerusi, Setiausaha dan Ahli Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung di Negeri Sembilan. Pengguna sistem terdiri daripada kakitangan Unit Dewan Undangan Negeri, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan.

  • Sistem eRating (Sistem Penilaian Kepuasan Pelanggan Secara Elektronik)
    Merupakan satu kemudahan yang disediakan kepada pelanggan agar dapat memberi maklum balas atau penilaian bagi setiap perkhidmatan kaunter yang ditawarkan oleh agensi/jabatan secara elektronik.

  • Sistem Parking
    Digunakan bagi memudahkan pengurusan tempat letak kenderaan di Wisma Negeri.

  • Sistem Pingat
    Berfungsi mengurus dan memantau proses pendaftaran pencalonan serta pengurniaan pingat di Negeri Sembilan. Pengguna sistem terdiri daripada kakitangan Unit Pengurusan Majlis dan Protokol, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan.

  • Sistem RatingNS
    Merupakan sistem penilaian yang dilaksanakan bagi tujuan pengauditan secara self-auditing semua Jabatan/Agensi Negeri di bawah Pentadbiran Kerajaan Negeri Sembilan.

  • GOE-EGDMS
    Merupakan aplikasi persekitaran pejabat yang membolehkan pengurusan, dokumen, tugasan dan mesyuarat dilaksanakan dengan lebih efisen secara elektronik.

  • Sistem eDoket
    Merekodkan pergerakan fail berkaitan permohonan tanah bagi menggantikan doket manual di Pejabat Daerah dan Tanah

  • Sistem Click N Repair
    Dibangunkan sebagai medan pengantara kepada penghuni rumah awam di bawah Pentadbiran Kerajaan Negeri dan penjawat awam khususnya yang berkhidmat di Wisma Negeri untuk menyalurkan sebarang aduan berkenaan penyelenggaraan perumahan awam dan bangunan

  • Sistem eKursus
    Dibangunkan untuk memudahkan penjawat awam di bawah Pentadbiran Kerajaan Negeri Sembilan membuat permohonan kursus dan menyemak status permohonan kursus dengan lebih efisien

  • Sistem Pengurusan Pengetahuan
    Dibangunkan bertujuan untuk menggalakkan perkongsian maklumat dan pengetahuan di kalangan warga Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan. Melalui sistem ini, kaedah mengurus, menyimpan dan carian dokumen adalah lebih sistematik.

  • Sistem Profil ADUN NS
    Sistem ini menyimpan maklumat-maklumat ADUN di Negeri Sembilan

  • Sistem Tempahan Rumah Peranginan
    Menguruskan proses permohonan dan kelulusan tempahan rumah peranginan kerajaan negeri di Port Dickson

Pautan Agensi

Pautan Negeri

Capaian Terus